سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار روز

نمازجمعه14خرداد به امامت رهبر انقلاب درحرم امام خمینی(ره)

a0645105.jpg
مراسم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت ولی امر مسلمین جهان آیت‌الله خامنه‌ای در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزارمی‌گردد.

بازخوانی دو روایت از رهبر انقلاب و شهید مطهری درباره آزاداندیشی

u7-11.jpg
«یکی از موضوعاتی که حتماً لازم است من عرض بکنم، مسأله‏ آزاداندیشی است که در برخی از صحبت‌های آقایان بود. چرا این کرسی‌های آزاداندیشی در قم تشکیل نمی‌شود؟ چه اشکالی دارد؟»/ «... من چند سال پیش نامه‏ای نوشتم به شورای دانشکده و در آن تذکر دادم، یگانه ‏دانشکده‏ای که صلاحیت دارد، یک کرسی را اختصاص بدهد به مارکسیسم، همین...»

مرشدان گم کرده ره؟!/ این مدعیان از جان ما چه می‌خواهند؟

-nqgwbttmzb.jpg
نامبرده با جلوگیری از ازدواج دختران در اظهاراتی بیان می‌دارد که خواستگاران شما نباید زمینی باشند و به زودی از آسمان کسانی می‌آیند تا لیاقت ازدواج با شما را داشته باشند/ دخترانی که در دام این شخص گرفتار آمده‌اند، نسبت رابطه خود را با این خانم، رابطه شمس و مولانا می‌پندارند!

مصلحی؛حرکت ضدانقلاب‏جدید از دوران سازندگی آغاز شد

haider-muslehi.jpg

وزیر اطلاعات گفت: ضد انقلاب‌های جدید در طول 30 سال شکل گرفته که حرکت خود را از دوره سازندگی شروع کردند، در دوره اصلاحات به اوج خود رسید و در دولت نهم با چالش جدی و محکم روبه‌رو شد و با سیلی محکمی که خورد به دنبال بازسازی و آغاز فعالیت خود در دولت دهم شد.


ارسال شده در توسط حامد هاشمی
بی گمان ، این اقدام موفقیت آمیز ماموران اطلاعاتی کشورمان ، نه تنها مهلک ترین ضربه را به گروه تروریستی ریگی وارد کرده ، بلکه یک قدرت نمایی سیاسی و امنیتی در برابر سعودی هایی بود که ترجیح می دادند با برگ برنده ریگی با ایران مواجهه کنند.
عصرایران - خبر دستگیری معروف ترین تروریست شرق کشور ، بی هیچ تردیدی ، به عنوان مهم ترین و البته خوشحال کننده ترین خبر ، در صدر اخبار قرار گرفت و علاوه بر رسانه های ایرانی ، خبرگزاری های خارجی نیز آن را مخابره کردند.

عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی را ، از یک سو می توان دستاوردی برای دستگاه دیپلماسی خارجی دانست که با توجه به حضور ریگی در خارج کشور ، طی ماه های گذشته ، در تعامل نزدیک با وزارتخانه های اطلاعات و کشور بود و از دیگر سو ، می شود آن را شاهکاری از مأموران اطلاعاتی کشورمان دانست که با اقدامات اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی ،
توانستند یکی از پیچیده ترین عملیات سال های اخیر را شکل دهند و کسی که در پناه لابی های سازمان ISI پاکستان ، حمایت های سیاسی ، مالی و لجستیکی آمریکا و عربستان گمان نمی کرد "دم به تله " بدهد ، در نهایت ناباوری ، چنان غافلگیر شد که حتی نفهمید از چه ناحیه ای ضربه خورده و ایراد کارش کجا بود که دستبند بر دست هایش نشست.

او بر این باور بود ، همان طور که بن لادن ، به مرد نامرئی دنیای تروریست ها تبدیل شده و "سیا" قادر به دستگیری او نیست ، نیروهای اطلاعاتی ایران نیز نخواهند توانست مدل ایرانی بن لادن را دستگیر نمایند.
اما وزارت اطلاعات ایران با عملیات اخیر توانمندی های خود را به رخ کشید.

بی گمان ، این اقدام موفقیت آمیز ماموران اطلاعاتی کشورمان ، نه تنها مهلک ترین ضربه را به گروه تروریستی ریگی وارد کرده ، بلکه یک قدرت نمایی سیاسی و امنیتی در برابر سعودی هایی بود که ترجیح می دادند با برگ برنده ریگی با ایران مواجهه کنند.


ضمن قدردانی از این اقدام موفقیت آمیز ، در اینجا مروری داریم بر روزشمار ریگی ، از جنایت تا دستگیری و البته بدیهی است که در آینده ، مجازات و مکافات او نیز به این مجموعه افزوده خواهد شد تا پرونده یکی از جنایتکار ترین چهره های سال های اخیر بسته شود.


12 دی 84  :
در حمله به یک پاسگاه نیروی انتظامی در نزدیکی شهر سراوان 9 نفر از نیروهای انتظامی گروگان گرفته شدند. مسوولیت این اقدام را گروهک جندالله در تماس با شبکه ماهواره ای العربیه برعهده گرفت.



25 دی 84:  گروهک جندالله سه کایت سوار ترکیه ای را در سیستان و بلوچستان به گروگان گرفته و خواستار دریافت یک میلیون دلار غرامت در برابر آزادی آنها شد.

25 اسفند 84: اعضای گروهک جندالله با بستن جاده زابل - زاهدان در منطقه تاسوکی به شش خودروی عبوری حمله کردند. در این عملیات تروریستی 22 نفر شهید و تعداد دیگری به گروگان گرفته شدند . در میان شهدای این حادثه برخی از مسولان از جمله مسول حراست فرمانداری ، مسول حراست امور آب زاهدان و  یکی از روحانیون عضو دفتر نمایندگی ولایت فقیه در استان سیستان و بلوچستان از جمله شهدای این حادثه بودند . همچنین فرماندار زاهدان و معاونش نیز در میان زخمیان این حادثه بودند.




16 فروردین 85 : خبرگزاری فارس از کشته شدن عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک جندالله به همراه 11 نفر دیگر در شرق ایران خبر داد اما این خبرها تکذیب شد.

25 بهمن 85: انفجار در خودروی بمب گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بلوار ثارالله زاهدان، 13 نفر شهید و 30 نفر دیگر زخمی شدند. گروهک جندالله مسوولیت این عملیات تروریستی را برعهده گرفت.



23خرداد87:  گروهک جندالله با حمله به یک پاسگاه در سراوان، 16 مامور انتظامی را گروگان گرفتند و به پاکستان بردند.

25 خرداد 87:  پاکستان عبدالحمید ریگی برادر سرکرده گروهک جندالله و 15 عضو دیگر این گروه را به ایران تحویل داد.



21مرداد87: تلویزیون العربیه گزارش داد که گروهک جندالله دو سرباز تحت اسارت خود را شهید و سه مامور سپاه پاسداران را به گروگان گرفته است.

14 آذر 87: معاون فرمانده نیروی انتظامی ایران تایید کرد گروهک جندالله 15 نفر از 16 سربازی را که از پاسگاهی در سراوان به گروگان گرفته بود، شهید کرده است. پیشتر یکی از سربازها آزاد شده بود.





7 خرداد88: گروهک ریگی مسولیت انفجار بمب در یکی از مساجد شیعیان زاهدان  را برعهده گرفت. دراین حادثه 25 نفر شهید شدند و بیش از 120 نفر زخمی شدند. این حادثه توسط عامل انتحاری انجام شد.



26 مهر 88 : جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمع دیگری از فرماندهان ارشد سپاه و سران عشایر سنی بلوچ در بمب گذاری انتحاری در شهر سرباز به شهادت رسیدند. گروهک ریگی مسولیت این حمله را برعهده گرفت.


4 اسفند88: وزارت اطلاعات از بازداشت عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک جندالله خبر داد.





ارسال شده در توسط حامد هاشمی
 
 
 
نقص‌های موجود در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب نقص‌های اجرایی است

اجتماعی:لاریجانی بااشاره به انجام وظایف مجلس درتوسعه طرح عفاف وحجاب گفت: اگر نقصی برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است، در مقام اجرا است.


ارسال شده در توسط حامد هاشمی
الله کرم: حاشیه نشین سیاست نشده ام/ کارکرد جریان‌های حزب اللهی به دولت احمدی‌نژاد واگذار ‌شده

الله کرم: حاشیه نشین سیاست نشده ام/ کارکرد جریان‌های حزب اللهی به دولت احمدی‌نژاد واگذار ‌شده

چهره ها - حسین الله کرم از آن جمله شخصیت های سیاسی است که در یک دهه اخیر نامش بسیار شنیده شده است و چهره ای ناشناخته نیست. نام او با انصار حزب الله گره خورده است.

ارسال شده در توسط حامد هاشمی

شیوع شپش سگی و نقش آموزش و پرورش

جامعه > دیدگاه ها  - رسول پاپایی

شیوع بیماری شپش سگی در مدارس شمال شهر پایتخت، بار دیگر نگاه ها را متوجه امر بهداشت و سلامت در مدارس نمود.

در حالی که کارشناسان بهداشت شیوع بیماری شپش را تنها مختص فصل سرما و به خصوص مناطق جنوب شهر و کمتر برخودار از رفاه و بهداشت می دانند، شیوع این بیماری در اواخر بهار و در مناطق نسبتا مرفه شهر باعث بروز حدس و گمان هایی در مورد این پدیده شده است.

در ایران آمار دقیقی از مبتلایان به شپش وجود ندارد، اما میزان ابتلا در بین دانش آموزان دختر بیشتر است. از جهت جغرافیایی هم مناطق محروم تر مانند ایلام، چهارمحال ‌و بختیاری، خراسان ‌رضوی، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان آسیب پذیری بیشتری دارند.

تماس برخی از مدیران مدارس منطقه 2 تهران با خانواده‌های دانش‌آموزان پیش‌ دبستانی و ابتدایی و هشدارشان نسبت به شیوع شپش علی رغم غیر انتفاعی بودن مدارس و بر خورداری از سیستم کنترل بهداشت باعث غافلگیری خانواده‌ها شده است.

هر چند عده ای نگهداری سگ در خانه ها و شیوع این بیماری را به هم مربوط می دانند اما برخی کارشناسان می گویند، بعید به ‌نظر می‌رسد که شیوع شپش در مناطق شمال‌ شهر مربوط به نگهداری سگ‌ در آپارتمان ها باشد.

نهادینه کردن رعایت بهداشت و توجه به سلامت جسم و روان بدون تردید از کانال آموزش و پرورش می گذرد. اما به تنهایی از آموزش و پرورش ساخته نیست و نیازمند همکاری و مساعدت همه بخش ها به خصوص مجلس و وزارت بهداشت با این وزارتخانه است.

هر چند وقت یک بار خبرهایی از انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادها یی، بین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به گوش می رسد. زنگ سلامت در مدارس نواخته می شود. اما به نظر می رسد این کارها بیشتر تبلیغاتی، مقطعی و سلیقه ای است و نهاد تعلیم و تربیت  همچنان در امر نهادینه کردن فرهنگ بهداشت تنهاست.

بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه باید آموزش و پرورش به ازای هر 750 دانش آموز یک مربی بهداشت داشته باشد. آموزش و پرورش همچنان از کمبود 14000 مربی بهداشت سخن می گوید. کمبودی که حتی اختصاص سهمیه 5000 نفر مربی در طرح استخدام این روزهای آموزش و پرورش آن را به طور کامل حل نمی کند.

نا چیز بودن سرانه بهداشت مدارس و اختصاص نیافتن ردیف استخدامی خاص به تامین مربی بهداشت موجب شده تا هشتاد درصد مدارس کشور از مربیان بهداشت بی بهره باشند و ما همچنان با رویای مدارس ایمن، سالم و بهداشتی مطلوب، فاصله زیاد داشته باشیم.

اگر چه آموزش و پرورش رویکرد فعلی خود را ارتقا کمی و کیفی بهداشت جسمانی و ورود به تجهیزبهداشتی مدارس می داند. اما تجربه نشان داده است که این حساسیت ها به امر بهداشت و سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان مقطعی بوده و بیشتر به هنگام شیوع یک بیماری و رسانه ای شدن آن بوده است و نرم نرمک به فراموشی سپرده می شود.  

آموزش و پرورش باید علاوه بر سرویس های دستشویی مدارس توجه به دیگر شاخص های بهداشت مانند نور، صدا، ارگونومی میزها، صندلی ها، تراکم جمعیتی وضعیت گرمایش و سرمایش مدارس هم اهتمام نماید.

دولت و مجلس باید به کم و کیف شاخص های بهداشت و سلامت در مدارس حساس باشند و بودجه خاص بهداشت و سلامت به آموزش و پرورش اختصاص دهند. ارگان ها و وزارت خانه ها و نهادهای ذیربط را به همکاری با آموزش وپرورش الزام کنند و این وزارت خانه را تنها نگذارند.  

کارشناس مسائل آموزش و پرورش 


ارسال شده در توسط حامد هاشمی
جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
21 خرداد -- جمعه
مکزیک - - - آفریقای جنوبی
فرانسه - - - اروگوئه
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
22 خرداد -- شنبه
نیجریه - - - آرژانتین
یونان - - - کره جنوبی
آمریکا - - - انگلیس
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
23 خرداد -- یکشنبه
اسلوونی - - - الجزایر
استرالیا - - - آلمان
غنا - - - صربستان
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
24 خرداد -- دوشنبه
دانمارک - - - هلند
کامرون - - - ژاپن
پاراگوئه - - - ایتالیا
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
25 خرداد -- سه شنبه
اسلواکی - - - نیوزیلند
پرتغال - - - ساحل عاج
کره شمالی - - - برزیل
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
26 خرداد -- چهارشنبه
شیلی - - - هندوراس
سویس - - - اسپانیا
اروگویه - - - آفریقای جنوبی
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
27 خرداد -- پنجشنبه
مکزیک - - - فرانسه
نیجریه - - - یونان
کره جنوبی - - - آرژانتین
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
28 خرداد -- جمعه
صربستان - - - آلمان
آمریکا - - - اسلونی
الجزایر - - - انگلیس
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
29 خرداد -- شنبه
استرالیا - - - غنا
ژاپن - - - هلند
دانمارک - - - کامرون
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
30 خرداد -- یکشنبه
پاراگویه - - - اسلواکی
نیوزیلند - - - ایتالیا
ساحل عاج - - - برزیل
-- - - - --
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
31 خرداد -- دوشنبه
کره شمالی - - - پرتغال
سویس - - - شیلی
هندوراس - - - اسپانیا
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
01 تیر -- سه شنبه
اروگویه - - - مکزیک
آفریقای جنوبی - - - فرانسه
کره جنوبی - - - نیجریه
آرژانتین - - - یونان
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
02 تیر -- چهارشنبه
انگلیس - - - اسلونی
الجزایر - - - آمریکا
آلمان - - - غنا
صربستان - - - استرالیا
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
03 تیر -- پنجشنبه
ایتالیا - - - اسلواکی
نیوزیلند - - - پاراگویه
ژاپن - - - دانمارک
هلند - - - کامرون
www.IranSport.Net

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
04 تیر -- جمعه
برزیل - - - پرتغال
ساحل عاج - - - کره شمالی
هندوراس - - - سویس
اسپانیا - - - شیلی
www.IranSport.Net

ارسال شده در توسط حامد هاشمی
< language=java>
runSlideShow1();

قرار است پس از مذاکرات کلینتون با داوداغلو، هیلاری گزارشی از پیشرفت فعالیت‌ها در مذاکرات را برای رئیس جمهور امریکا ارسال و نحوه همکاری با 1+5 را مشخص کنند تا براساس آن به مذاکرات با طرف‌های فرانسوی و روسی و انگلیسی تا ده روز آینده ادامه دهند و بتوانند قبل از پایان نیمه اول سال میلادی مذاکرات را در وین آغاز کنند.
موسوی در خصوص شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از دوره دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی عضو این شورا بوده، گفت: «از همان هنگام در جلسات این شورا شرکت نداشتم، اما این عدم شرکت به دلیل مخالفت با شورا نبوده است.» این صحبت موسوی در حالی بود که وی طی هفته های گذشته دولت را به علت نادیده گرفتن اهمیت شوراها متهم کرد.
ما هم اکنون مدارک مستنداتی در اختیار داریم که امیر قلعه نویی، علی دایی و افشین قطبی به عنوان مربیان سال‌های اخیر تیم ملی در حالی که مبالغ هنگفت و سرسام آوری را در دوره خود از فدراسیون گرفته‌اند، مالیات قرارداد خود را پرداخت نکرده‌اند.
اما ورود دولت در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها نشان داد که احمدی نژاد دغدغه آینده کشور را دارد و برای ایجاد یک تحول عظیم و سازنده اقتصادی عزم خود را حتی با پرداخت هزینه های سنگین جزم کرده است.
سکولاریستهای مسلمان اسلام را خرده فرهنگ میداند و برای آن ظرفیت جهانی قائل نیستند،جریان مدرنیته اسلامی هم همچنان به دنبال ژاپن اسلامی و مالزی دوم است. اما طرفداران تمدن اسلامی به دنبال تغییر کل نظام جهانی هستند و میخواهند به سمت عصر ظهور حرکت کنند.
واتیکان این ادعاها را در مقابل پرونده حقوقی که علیه این تشکیلات در دادگاه فدرال ایالت کنیتاکت و شهر لوئیزویل ارائه شده، اعلام کرده است، ادعایی که سؤالات و جرایم دیگری را برای مقر خداجویی مسیحیان دنیا ایجاد می کند.
با وجود گذشت مدت‌ها از مطرح شدن طرح تحول و هدفمند کردن یارانه ها هنوز دولت نشریه، جزوه یا کتابی که به گونه ای درخور مبانی تئوریک این طرح را برای نخبگان جامعه تبیین کند، ارائه نکرده است و این طبیعی است که به عنوان یکی از نقص های برجسته دولت در تعامل با جامعه دانشگاهی و نخبگان کشور مطرح باشد.
ایرانیان سالانه دست کم بیش از 36 میلیارد تومان برای زیباتر شدن هزینه می کنند و اگر به طور متوسط سه عمل جراحی انجام شود رقمی حدود 100 میلیارد تومان حجم تجارت این صنعت است.

ارسال شده در توسط حامد هاشمی
نظام در حوادث پس از انتخابات صبورانه و مشفقانه عمل کرد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حوادث پس از انتخابات، نظام با صبر مسائل را دنبال کرد و خیلی مواقع نصیحت کرد، اما متاسفانه به این نصیحت‌ها توجهی نشد و برخی می‌خواستند با بیانیه صادر کردن مشکل را حل کنند.

 
همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره)
نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود

خبرگزاری فارس: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد: نماز جمعه این هفته تهران در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) به امامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم امام راحل اقامه خواهد شد.

 
حجت الاسلام علیرضا پناهیان عضو هیئت امنای دانشگاه هنر:
آموزش عالی هنر نیاز به تحول دارد

خبرگزاری فارس: دیگر موقع پشت پرده سخن گفتن و رعایت بسیاری از احترام‌ها نیست. موقع شجاعانه روبه‌رو شدن با مسائل است. ما اگر توانایی تولید دانشی که بتواند منجر به تولید اثرهای هنری در حدّ و اندازه‌های انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و حماسة بزرگ دفاع مقدس شود، نداریم باید صریحاً اعلام کنیم.

 
جزئیات جدیدی از قرارداد شرکت دارویی مشکوک صهیونیستی با ایران

خبرگزاری فارس: جزئیات جدیدی از قرارداد دارویی ایران با شرکت شبه‌ صهیونیستی منتشر شد.

 
اختصاصی فارس/ به هنگان بازگشت از سمنان با بالگرد
وزیر رفاه و هیئت همراه از خطر سقوط نجات یافتند

خبرگزاری فارس: وزیر رفاه و هیئت همراه در بازگشت از سمنان با بالگرد ، از خطر سقوط نجات یافتند.

 
حواشی نشست خبری لاریجانی/
"کشتند ما را با این تبریک‌ها! "

خبرگزاری فارس: خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها در ابتدای سخنانش، انتخاب مجدد لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس در سومین سال فعالیت پارلمان هشتم تبریک گفت که رئیس مجلس در حالی که با لبخندی سرش را تکان می‌داد، گفت "کشتند ما را با این تبریک‌ها! "

 
تعداد کشته‌های حمله مائوئیست‌ها‌ به قطار هند از مرز 100 نفر گذشت

خبرگزاری فارس: نیروهای امدادی هند با گذشت بیش از 30 ساعت از حمله شورشیان مائوئیست به یک قطار مسافری که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مسافرین شد، همچنان در حال کشف اجساد بیشتری از داخل واگن‌ها هستند.

 
بر اساس یک نظرسنجی،
سارکوزی در میان 58 درصد فرانسویان هیچ مشروعیتی ندارد

خبرگزاری فارس: بر اساس نتایج یک نظرسنجی در فرانسه، رئیس‌جمهور این کشور در میان 58 درصد فرانسویان از هیچگونه مشروعیت و جایگاه اجتماعی برخوردار نیست.

 
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بقیه‌الله سپاه شیراز خبر داد:
راهپیمایی خواهران بسیجی شیراز در اعتراض به بدحجابی

خبرگزاری فارس:نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بقیه‌الله سپاه شیراز گفت: راهپیمایی خواهران پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان شیراز در اعتراض به بدحجابی فردا برگزار می‌شود.

 
از عملکرد کاشانی کاملا راضی هستم
سعیدلو: هیات مدیره پرسپولیس تا 3 روز آینده معرفی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تربیت‌بدنی از معرفی اعضای هیات مدیره پرسپولیس تا 3 روز آینده خبر داد.

 
آیت‌الله مقتدایی:
انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به مقام رهبری الهامی الهی بود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به مقام رهبری الهام الهی بود که اعضای خبرگان از ابتدا و با گذشت دو دهه از قبول مسئولیت آن را تصدیق می‌کنند.

 
واکنش‌ها به کشف اسناد محرمانه دولتی و نفتی در دانشگاه آزاد-5
ذوقی:اتهامات مهدی هاشمی و دانشگاه آزاد با کشف اسناد محرمانه وارد فاز جدیدی شد

خبرگزاری فارس: مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، تاکید کرد: با کشف اسناد محرمانه دولتی و نفتی از دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد، پرونده اتهامات مهدی هاشمی و مدیران دانشگاه آزاد وارد فاز جدیدی شده است.

 
لاریجانی در نشست خبری-3
خط قرمز ما در بیانیه تهران برخورد گزینشی با آن است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خط قرمز ما در بیانیه تهران برخورد گزینشی با آن است چرا که در این بیانیه باید پیشرفت و پس‌رفت با هم دیده شود.

 
معاون امور مجلس و هماهنگی استان‌های سازمان تربیت‌بدنی منصوب شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تربیت‌بدنی در حکمی شاهین محمد صادقی را به‌عنوان معاون امور مجلس و هماهنگی استان‌های سازمان منصوب کرد.

 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
اساسنامه جدید دانشگاه آزاد به‎زودی اجرایی می‎شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: اساسنامه جدید دانشگاه آزاد به‎زودی اجرایی می‎شود.


ارسال شده در توسط حامد هاشمی

نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود
مراسم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران 14 خرداد که مقارن با سالروز رحلت ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس سرّه الشریف است به امامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی در حرم مطهر آن امام عظیم الشان برگزار می شود.


برزیل افشا کرد:

متن نامه محرمانه اوباما به داسیلوا / اثبات ریاکاری و قابل اعتماد نبودن آمریکا
پس از اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مورد وجود اختلافات جدی میان واشنگتن و برازیلیا در مورد بیانیه...

لاریجانی در نشست خبری- 2:

خط قرمز بیانیه تهران برخورد گزینشی با آن است/ مواضع روسیه تغییر کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اینکه خط قرمز بازنگری در بیانیه تهران چیست، گفت: خط قرمز بیانیه تنظیم...

سردار مومنی خبر داد:

افزایش جریمه ها‌ تا200 هزار تومان/ پرداخت5/1 میلیون تومان درصحنه تصادف
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام اینکه مبلغ جریمه‌ها در تخلفاتی مانند استفاده از قرصهای...
اخنصاصی مهر/

کشف یک قبرستان سه هزار ساله در یاسوج توسط یک راننده لودر
یاسوج - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از کشف یک قبرستان...


ائتلاف ملی و دولت قانون:


ائتلاف دولت قانون و ائتلاف ملی عراق با رد درخواست فهرست العراقیه برای دخالت خارجی در مسئله داخلی تشکیل دولت عراق و خشم مردم و رای دهندگان از این مسئله تاکید کردند فهرست العراقیه دچار سردرگمی شده است.


در نشست پیروانی با کفاشیان؛


در نشست سرمربی تیم فوتبال امید با مسئولان فدراسیون فوتبال حمایت از برنامه های آماده سازی این تیم برای حضور شایسته و قدرتمند در بازیهای آسیایی گوانگژو مورد تاکید قرار گرفت.


حسینی:


تبریز - خبرگزاری مهر: وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاری خارجی راهبرد دیپلماسی اقتصادی دولت دهم است تاکید کرد: رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری بدون جذب سرمایه گذاری خارجی ممکن نیست.


رحیمی خبر داد:


تبریز - خبرگزاری مهر: معاون اول رئیس جمهوری با اعلام اینکه "دانه درشت های مفاسد اقتصادی از 300 نفر تجاوز نمی کنند" از برنامه ریزی برای ایجاد یک میلیون شغل برای جوانان در سال جاری و رشد 60 درصدی سرمایه گذاری در کشور خبر داد.


پیگیری خبر/


کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز غرب کشور گفت: امکانات استانی و حتی منطقه ای جهت مهار آتش سوزی چاه شماره 24 نفت شهر کافی نیست و باید جهت مهار این چاه از امکانات سایر استانها و وزارت نفت کمک گرفت.


لاریجانی (بخش پایانی)


رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ایران با برخورد گزینشی با بیانیه تهران مخالف است.


تلویزیون رژیم صهیونیستی:


تلویزیون رژیم صهیونیستی در واکنش به بیانیه بایانی اجلاس بازنگری معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای(ان.بی.تی) که به صراحت به نام این رژیم اشاره شده، تاکید کرد سیاست پنهان کاری هسته ای اسرائیل در معرض خطر قرار گرفته است .


نادری درگفتگوبا مهر اعلام کرد:


مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فهرست اسامی نهایی 72موسسه آموزش عالی آزاد مجاز به برگزاری دوره های آمادگی فراگیر پیام نور اعلام شد.


خالد مشعل:


رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت که این جنبش هیچ مشکلی با آمریکا و منافع آن ندارد اما این امر نباید به ضرر ملت های منطقه باشد.


لاریجانی در نشست خبری- 5:


رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سپاه نباید رقیب بخش خصوصی باشد، ورود سپاه به بخش اقتصادی کشور را به نفع اقتصاد کشور دانست .


یازدهمین جام آسیایی فوتسال/


رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال با اشاره به دو قهرمانی گذشته تیم ملی فوتسال ایران در پیکارهای قهرمانی آسیا گفت: از تجربیات گذشته برای برتری مقابل ازبکستان استفاده کرده و جام قهرمانی را بدست می آوریم.


لاریجانی در نشست خبری- 4:


رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رفتارهای تنگ نظرانه ، تحریف سخنان و اتهام زنی به دیگران از منشاء انقلاب اسلامی بدور است، گفت : عده ای که نانشان در راه اندازی دعوا است هر فرد ناصحی سخن می گوید او را تخطئه می کنند.


مایلی کهن در گفتگو با مهر:


سرمربی تیم فوتبال سایپا با اشاره به وجود برخی دستهای پشت پرده در بالا بردن سطح دستمزدها و مبلغ قرارداد بازیکنان لیگ برتر تاکید کرد: متاسفانه عدم آشنایی و عملکرد ناآگاهانه و دوگانه برخی مدیران باشگاهها به این افزایش قیمتها دامن می زند.


لاریجانی در نشست خبری-3:


رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در صورت بی اعتنایی غرب به بیانیه تهران این بیانیه از خاصیت خواهد افتاد و در این صورت مجلس و دولت نسبت به نحوه همکاری با نهادهای بین المللی تصمیم گیری خواهند کرد.


در گفتگو با مهر عنوان شد:


فرمانده یگان حفاظتی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه امسال جنگلهای کشور سال بحرانی پیش رو دارند، دلیل مهار نشدن زود هنگام آتش سوزی بلوط زارهای ارتفاعات "بی وره" شهرستان ملکشاهی ایلام را نبود امکانات هوایی عنوان کرد

ارسال شده در توسط حامد هاشمی

تمام تلاش ما ابلاغ شعار وحدت حول محور امام و رهبری خواهد بود

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) گفت: باید سعی شود تا در فضای عطرآگینی که برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبری ایجاد می‌شود، کدورت‌ها شکل نگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در این نشست با تاکید بر این‌که " کار فرهنگی در سالگرد حضرت امام (ره) در خود کمیته‌های ستاد، تدوین و تنظیم می‌شود" ادامه داد: این‌که در حرم چه برنامه‌ای برگزار می‌شود و چه برنامه‌ای برگزار نمی‌شود به عهده ستاد مراسم است و من خواهشمندم که برنامه‌های دیگر در این رابطه مطرح نشود.

وی با اشاره به تاکید بر ضرورت برگزاری دعای کمیل و ندبه به طور رسمی در حرم مطهر، در این جلسه گفت: وقتی می‌گوییم مراسم رسمی دیگری غیر از مراسم رسمی مورد نظرمان نداریم بین دعای کمیل و ندبه فرقی ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که " مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام در سال جاری مراسم وحدت است و تمام تلاش ما به خاطر ابلاغ شعار وحدت حول محور امام و مقام معظم رهبری خواهد بود" گفت: مطمئنم که در این مراسم وحدت‌بخش اتفاقی نمی‌افتد اما من می‌خواهم برادرانه تذکری به رسانه‌ها داده شود؛ رسانه‌ها باید مواظب انتشار بعضی از صحبت‌ها، پیام‌ها و فضاسازی‌ها باشند و این طور نباشد که یک مرتبه مساله‌ای جزیی فضای مراسم را تحت الشعاع قرار دهد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: مثلا ببینید در قضیه برج میلاد چگونه جوسازی شد. قرار بود با همراهی دستگاه شهرداری تهران به مناسبت میلاد حضرت امام و حضرت فاطمه(س) مراسم جشنی را در برج میلاد که اصلا به خاطر چنین میلادهایی این عنوان را گرفت برگزار کنیم اما به هر ترتیب شهرداری‌ یا ما تشخیص دادیم که آن جلسه برگزار نشود، ولی دیدیم که در این مورد رسانه‌ها و برخی سایت‌های خبری خبرسازی کردند؛ بنابراین من از دوستان‌مان خواهش می‌کنم که حفظ وحدت را دنبال کنند و از ایجاد فضاهایی که تنها دغدغه به وجود می‌آورد، خودداری کند.

وی تاکید کرد: مراسم چهارده خرداد تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است و با شعار وحدت و انسجام مورد توجه قرار می‌گیرد و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد اما قبل از آن باید مواظب برخی القائات بود.

وی ادامه داد: باید در بحث حرکت کاروان‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی‌مان مواظب باشیم که فضای عطرآگینی که همه می‌خواهند برای امام(ره) سرمایه‌گذاری کنند به کدورت‌ها تبدیل نشود.

انصاری در ادامه با اشاره به محدوده‌ای که در روز 14 خرداد برای برگزاری نماز جمعه مقرر شده است، گفت: نباید این محدوده را بیشتر از محدوده‌ پارکینگ شمالی حرم ببینیم؛ چراکه اگر این محدوده به جاهای دیگر سرایت پیدا کند اخلال در برنامه به وجود می‌آید.

وی همچنین درباره ساعت ورود زائرین به حرم مطهر گفت: من توصیه می‌کنم قبل از ساعت 3 صبح هیچ کاروانی به سمت حرم نیاید؛ چراکه امکان برنامه‌ریزی در این مورد وجود ندارد و بهتر است ورود زائرین از ساعت 4 صبح به بعد هدایت و برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان این‌که " برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس مسائل و واقعیت‌هایی که امکان تحقق آن وجود دارد، باشد" گفت: سقف پر برنامه‌های ما برای دو میلیون نفر است؛ بنابراین نباید برای نفرات بیشتر از این دغدغه داشته باشیم. نباید دنبال امکانات برای بیش از این عده باشیم که البته دو میلیون نفر عدد بالا و چشمگیری است و عدد کمی محسوب نمی‌شود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) با مورد توجه قرار دادن نقش دستگاه‌های ذی‌ربط در بحث تامین اغذیه و اتوبوس‌های مورد نیاز برای زائرین نیز اظهار کرد: لازم نیست برای پنج میلیون نفر بطری آب فراهم کنیم، بلکه با وجود حضور دو میلیون نفر در این مراسم پیش‌بینی سه میلیون بطری آب مناسب به نظر می‌رسد.

وی با بیان این‌که " کارت‌های دعوت برای مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)‌از صبح روز شنبه ارسال شده است" همچنین از دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط مخصوصا شهرداری تهران تشکر کرد و گفت:‌ شهرداری با تمام ظرفیت و توان خود رقم بالایی را برای موکت و زیرانداز در مراسم اختصاص داده است.

وی همچنین ساعت برگزاری مراسم سالگرد حضرت امام را ده و نیم صبح عنوان و اظهار کرد: سخنرانی ریاست محترم جمهور و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی قبل از استماع سخنان مقام معظم رهبری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انصاری با تاکید بر این‌که " بحث ورود مردم از نیمه شب به حرم حضرت امام باید جدی‌تر مطرح شود" دوباره تاکید کرد" 4 صبح زمان مناسب‌تری برای ورود زائرین به حرم مطهر خواهد بود.

وی با بیان این‌که " اصرار بر ورود زائرین در نیمه شب برنامه را خراب می‌کند" گفت: وقتی این زائرین نه جای خواب دارند و نه جای اسکان چرا باید از نیمه شب برای نماز جمعه که قرار است روز بعد ساعت یک برگزار شود به حرم بیایند.

رییس‌جمهور بر برگزاری باشکوه مراسم سالگرد امام(ره) تاکید دارد

وزیر کشور تاکید کرد: در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی باید سعی کنیم تا آ‌رامش مردم بیش از پیش تامین شود.

به گزارش ایسنا مصطفی محمد‌نجار نیز با بیان این‌که " وزارت کشور از مدت‌ها قبل کارگروه‌هایی را برای مباحث امنیتی و عمرانی برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ایجاد کرده بود" گفت: این کارگروه‌ها تاکنون فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند و ما امیدواریم با همکاری کلیه دستگاه‌ها بتوانیم مراسم امسال را با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم.

وی با بیان این‌که " رییس‌جمهور به من تاکید کرد که امسال باید مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود" گفت: چنین مساله‌ای می‌طلبد ما هر چه می‌توانیم تلاش کنیم تا این مراسم باشکوه برگزار شود.

وی با مورد توجه قرار دادن برگزاری نماز جمعه در روز سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) گفت: این امر امتیاز جدیدی است که طی آن سعی می‌کنیم فضای خوبی برای برگزاری مراسم امسال آماده شود.

وزیر کشور تاکید کرد: ما که امکانات در اختیارمان و تکلیف دستگاهی بر عهده‌مان است باید سعی کنیم این مراسم را به نحو احسن برگزار کنیم و سعی کنیم آسایش مردم را که از راه دور برای زیارت مرقد حضرت امام و شرکت در مراسم می‌آیند تامین کنیم تا به جای هم افزایی سردرگمی ایجاد نشود.

وی با بیان این‌که " نگران بحث هماهنگی هستم" اظهار کرد: اگر سعی کنیم به خوبی برنامه‌ریزی داشته باشیم و در مباحثی چون آبرسانی تعداد اتوبوس‌ها، ارائه تسهیلات و سرویس‌های بهداشتی هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم جای نگرانی وجود ندارد.

وی خطاب به دستگاه‌ها گفت: باید جدولی تهیه کنیم و عناوین و تکالیف در آن به خوبی مشخص شود. همچنین محیط را از نزدیک دوباره مرور کنیم تا جای نگرانی وجود نداشته باشد.

نجار با مورد توجه قرار دادن بحث هماهنگی و امور اجرایی همچنین امور پشتیبانی گفت: مسوولیت این هماهنگی‌ها به عهده آقایان قاسمی و محمودی گذاشته شده است.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات محمدعلی انصاری مسوول ستاد سالگرد ارتحال حضرت امام که در جلسه حضور داشت و در مورد عدم ضرورت ورود زائرین از نیمه شب به حرم امام (ره) تاکید کرد، گفت:‌در این رابطه لازم است تا در کمیسیون خاصی با حضور معاونت عمرانی و نماینده دفتر حضرت ‌آقا کارهای کارشناسی صورت بگیرد تا مردم خسته نشوند.

در حفظ امنیت مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) 9 کارگروه دخیل هستند

به گزارش ایسنا هم‌چنین ‌عبدالهی معاون امنیتی وزیر کشور با بیان این‌که " یکی از موضوعات مهم برگزاری این مراسم بحث امنیت است" گفت: با توجه به حجم زائرینی که هر ساله در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، همچنین با توجه به وجود مهمانان خارجی که به مراسم تشریف می‌آورند، ما اولین دستگاهی بودیم که مکاتبات برنامه سالگرد را اواخر سال گذشت آغاز کردیم.

وی افزود: در مباحث امنیتی سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در سال جاری 9 کارگروه دخیل هستند؛ حفاظت حلقه‌های اول و دوم امنیتی با مسوولیت سپاه و تشکیل 8 جلسه، حفاظت حلقه‌های دوم با مسوولیت نیروی انتظامی، کارگروه اطلاعات با برگزاری دو جلسه، حفاظت اطلاعات با مسوولیت حفاظت کل قوا، کارگروه پروازی با مسوولیت ستاد کل، کارگروه پدافند هوایی با مسوولیت قرارگاه پدافند هوایی، کارگروه ترافیک با مسوولیت شورای عالی ترافیک، کارگروه قضایی با مسوولیت دادستانی کل کشور و کارگروه کنترل و ساماندهی دست‌فروشان با مسوولیت استانداری تهران که به فرمانداری شهر‌ری واگذار شده در این راستا مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که " در این راستا پنج مصوبه نیز در شورای امنیت کشور داشتیم" گفت: بحث کنترل ترافیک کل جاده‌ای کشور مراقبت از پارکینگ‌ها و محل توقف زائرین و مورد توجه قرار دادن گلوگاه‌ها حائز اهمیت بوده است.

آمادگی انسجام و ساماندهی دو میلیون نفر در مراسم را داریم

همچنین در این نشست سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این‌که " تاکنون قریب پنج میلیون نفر برای حضور در مراسم امسال اعلام آمادگی کرده اند" گفت: شرکت 736 هزار نفر از 29 استان و یک میلیون و 264 هزار نفر از تهران بزرگ و استان تهران جزو پیش‌بینی ما قلمداد می‌شود.

وی با بیان این‌که " ما آمادگی انسجام و ساماندهی دو میلیون نفر در مراسم را داریم" گفت: تقسیم کار بین رده‌های مختلف انجام شده و ما تهدیدات را نیز فرض کرده‌ایم و دوستان ما در مورد مقابله با امکان خرابکاری، ترور و عملیات انتحاری کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته عملیات ما امکان اقدامات عملیاتی را در حوزه‌های تامین امنیت از راه دور و نزدیک مورد توجه قرار داده است.

برنامه‌های فرهنگی حول پنج محور

همچنین افشار معاون اجتماعی وزیر کشور با بیان این‌که " برنامه‌های فرهنگی ما حول پنج محور در سالگرد ارتحال حضرت امام مورد توجه قرار گرفته است" اظهار کرد: فضای تحقیقاتی مراسم، برنامه‌ مراسم سالگرد در استان‌ها و شهرستان‌ها، برنامه‌های برون مرزی توسط رایزنان فرهنگی، همچنین برنامه‌های مورد توجه در داخل اتوبوس‌ها و کاروان‌ها و همچنین بحث هدایت خبرنگاران داخلی و خارجی و تبلیغ در فضای مجازی در این راستا حائز اهمیت قلمداد شده است.

شرایط فوق‌العاده حساسی است

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین خلفی نماینده دفتر مقام معظم رهبری جایگاه محراب امام جمعه در مراسم نماز جمعه را مورد توجه قرار داد و گفت: عمق و ارتفاع این محراب باید بیشتر شود تا از لحاظ شرعی مشکلی ایجاد نشود.

وی همچنین بحث توزیع آب در مراسم را مورد توجه قرار داد و گفت: این مشکل که هرساله وجود دارد باید امسال رفع شود.

وی تاکید کرد: بحث اطلاع‌رسانی بحث فوق‌العاده مهمی است و مردم حساسیت خاصی در این ارتباط دارند؛ بنابراین لازم است تا امر اطلاع‌رسانی به صورت متمرکز انجام شود. مثلا اگر قرار است مصاحبه‌ای شود خود آقای انصاری این کار را انجام دهد.

خلفی با بیان این‌که " شرایط ما شرایط فوق‌العاده حساسی است و مردم مقداری سردرگم هستند" گفت: باید سناریویی را ترتیب دهیم که طی آن در بحث اطلاع‌رسانی مشکلی پیش نیاید مثلا در بحث برج میلاد بحث میهمانان خارجی مطرح بود و بحث دیگری وجود نداشت. ولی دیدیم بعد از آن این مساله در رسانه‌ها طور دیگری مطرح شد.


ارسال شده در توسط حامد هاشمی
   1   2   3      >